2013-09-16

"Nuskendusios Ofelijos" tapybos procesas. Trečia dalis




"Nuskendusios Ofelijos" Pirmas tapybos sluoksnis. 100x80cm. aliejus ant drobės.

Pirma dalis: http://burningpencils.blogspot.com/2013/09/nuskendusios-ofelijos-tapybos-procesas.html
Antra dalis: http://burningpencils.blogspot.com/2013/09/nuskendusios-ofelijos-tapybos-procesas_8.html

Apie realistinę tapybą, abstrakčios tapybos rėmuose.
Abstrakti tapyba yra daug konkretesnė nei realistinė.

Jei abstrakčioje tapyboje yra nuvarvėjusių dažų, ištaškytų dažų, dėmių, linijų, įvairaus kolorito ir t.t. Tai jie tą ir reiškia, jei nekuria tikrovės iliuzijos (mimezio). Aišku, negalima vertinti abstrakčios tapybos realistinės tapybos kriterijais. Realistai dažnai tapo abstrakčiai - tarkim aš, tapydamas veidą daug didesnį dėmesį kreipiu į siluetą, formą, dėmes, linijas, koloritą. Verta pridurti, kad viską kruopščiai apgalvoju - veido struktūrą, formą ir kitus erdvinius principus, anatomiją ir tik tada imuosi "abstrakčios" tapybos. Jeigu to neapgalvočiau, tai nemanau, kad patobulinčiau erdvinį mąstymą ir matymą, bei anatomijos žinias. Iš pradžių, nesistengiu sureikšminti svarbiausių veido bruožų (dažniausiai akys, burna). Viską tapau taip tarsi mozaiką, iš atskirų gabaliukų. Esu keletą paveikslų nutapęs apverstus aukštyn kojom. Neturi reikšmės, ką tapai. Tai puikus metodas tiems, kam sunku atskirti tonus, spalvas, šešėlius. Ir tiems, kurie vis dar galvoja simboliškai, subjektyviai (pvz. apvalios labai dideles akys, didelė galva, neteisingos proporcijos - panašu į vaikų piešinius) ir negali pavaizduoti objektyviai realybės. Galbūt tai nėra blogai, jei norite užsiimti primityvizmu ir simbolizmu, ekspresionizmu ir daug kitų izmų, tačiau realizme, tai sugriauna iliuzijos pojūtį. Siūlau pabandyti nutapyti paveikslą aukšyn kojomis, tada niekas neturės reikšmingiausios vietos ir viskas bus gan objektyvu ir tikslu. :)

Laukite tęsinio.
Justinas

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą